Personal Data Protection Notice
Notis Perlindungan Data Peribadi

BABY ATELIER is committed to ensure that the processing of personal data by BABY ATELIER is in accordance with the Personal Data Protection Act 2010 (“PDPA”). BABY ATELIER recognises the importance of protecting the personal data that parents and/or guardians and their children, and relevant public (hereinafter collectively referred to as “the Data Subjects” or “you”) have entrusted to the organization. 

 

BABY ATELIER adalah komited untuk memastikan supaya pemprosesan data peribadi oleh BABY ATELIER adalah mengikut Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 (“APDP”). BABY ATELIER mengiktiraf betapa pentingnya untuk melindungi data peribadi yang ibubapa dan/atau penjaga- penjaga dan anak-anak mereka, dan orang awam yang berkaitan (selepas ini secara kolektif dirujuk sebagai “Subjek Data tersebut” atau “anda”) yang diamanahkan kepada organisasi ini. 

 

1. TERMS

For the purpose of this Privacy Notice:

  1. “Authorised Third Parties” means our contractors, agents or third party suppliers or service providers with whom we enter into an agreement;

  2. “BABY ATELIER”, “we”, “us” or “our” means collectively, BABY ATELIER CHILDCARE CENTRE SDN BHD (CO. NO. 201401033142/ 1109227-P) a company incorporated in Malaysia and having its registered address at Level LG, Wisma Miramas, Taman Desa Business Park, No. 1, Jalan 2/109E, Taman Desa, 58100 Kuala Lumpur, its subsidiaries and associate companies and all other entities operating under the brand name of BABY ATELIER;

  3. “Data Subject” or “you” mean the parents and/or guardians and their children enrolled in our school(s) and the relevant public;

  4. “Personal data” means any personal data relating to any individual that the individual has provided to us or made available to us;

  5. “Sensitive Personal Data” comprises information as to the individual’s physical or mental health or condition, political opinions, religious beliefs or other beliefs of a similar nature, commission or alleged commission of any offence, or any other Personal Data designated as such; and

  6. “Services” comprises any communications, information or other products or services provided by us.

 

1. SYARAT

Untuk tujuan Notis Privasi ini:

  1. “Pihak Ketiga yang Dibenarkan” bermaksud kontraktor, ejen atau pembekal pihak ketiga atau pembekal perkhidmatan kami dengan siapa kami membuat perjanjian;

 

  1. “BABY ATELIER”, “kami”, “kita” atau “kami punya” bermaksud secara kolektif, BABY ATELIER CHILDCARE CENTRE SDN BHD (NO. SYKT: 201401033142/ 1109227-P) sebuah syarikat yang ditubuhkan di Malaysia dan mempunyai alamat berdaftar di Level LG, Wisma Miramas, Taman Desa Business Park, No. 1, Jalan 2/109E, Taman Desa, 58100 Kuala Lumpur, subsidiari – subsidiarinya dan syarikat bersekutunya dan semua entiti – entiti lain yang beroperasi di bawah janama BABY ATELIER;

 

  1. “Subjek Data” atau “anda” bermaksud ibu bapa dan/atau penjaga dan anak-anak mereka yang mendaftar di sekolah (-sekolah) kami dan orang awam yang berkaitan;

(d) “Data peribadi” bermaksud sebarang data peribadi yang berkaitan dengan mana-mana individu yang individu itu telah berikan kepada kami atau sediakan kepada kami;

(e) “Data Peribadi Sensitif” terdiri daripada maklumat tentang kesihatan atau keadaan fizikal atau mental individu, pendapat politik, kepercayaan agama atau kepercayaan lain yang serupa, komisen atau dakwaan melakukan apa-apa kesalahan, atau mana-mana Data Peribadi lain yang ditetapkan sebagai sedemikian; dan

(f) “Perkhidmatan” terdiri daripada sebarang komunikasi, maklumat atau produk – produk atau perkhidmatan lain yang disediakan oleh kami.

 

2.  COLLECTION OF PERSONAL DATA

We may obtain your Personal Data from the following sources, where applicable, or other sources which we may see fit from time to time:

  1. information provided or submitted by you through, amongst others, registration and agreement form, our other forms, through email, social messaging including but not limited to Facebook and our apps;

  2. publicly available or publicly accessible information; and

  3. such other written or verbal communications or documents delivered to us prior to and during the course of our dealings with you

The types of Personal Data we may obtain about you and/or your child include full name, date of birth, gender, race, religion, weight, height, general health details, personal identification details, contact information, business contact information, username and password to access our Services, employment information, medical records; social media identifier, CCTV recording and photographs; and other information as is necessary for the provision of our Services to you.

 

  1. PENGUMPULAN DATA PERIBADI

 

Kami mungkin memperoleh Data Peribadi anda daripada sumber-sumber berikut, jika berkenaan, atau sumber lain yang kami fikirkan sesuai dari semasa ke semasa:

 

  1. maklumat yang diberikan atau diserahkan oleh anda melalui, antara lain, borang pendaftaran dan perjanjian, borang kami yang lain, melalui e-mel, pemesejan sosial termasuk tetapi tidak terhad kepada Facebook dan aplikasi kami;

 

  1. maklumat yang tersedia secara umum atau boleh diakses secara umum; dan

 

  1. komunikasi bertulis atau lisan atau dokumen lain yang dihantar kepada kami sebelum dan semasa urusan kami dengan anda

 

Jenis Data Peribadi yang mungkin kami perolehi tentang anda dan/atau anak anda termasuk nama penuh, tarikh lahir, jantina, bangsa, agama, berat badan, ketinggian, butiran kesihatan am, butiran pengenalan peribadi, maklumat hubungan, maklumat hubungan perniagaan, nama pengguna dan kata laluan untuk mengakses Perkhidmatan kami, maklumat pekerjaan, rekod perubatan; pengecam media sosial, rakaman CCTV dan gambar; dan maklumat lain yang diperlukan untuk penyediaan Perkhidmatan kami kepada anda.

 

  1. Purposes of collection of personal data

We process Personal Data for, among others, the following purposes:

  1. the delivery of services or deliverables to you 

  2. in order for you to register yourself or your child and/or ward in our school(s);

  3. to provide and administer support to students, to assess, monitor and report on their progress and wellbeing;

  4. for the security of the school and the students including CCTV recording;

  5. to notify you of changes in our Services and offerings, if any, and any updates and/or notices which may be relevant in maintaining or managing our ongoing relationship with you and your child/ward;

  6. to give information and promotional offers about new products and services, events, activities, programmes and talks offered at our schools;

  7. surveys and evaluations;

  8. our internal record keeping;

  9. to facilitate payment for our services and collection of outstanding payments and/or fees from their parents or guardians;

  10. prevention of crime including but not limited to fraud, money-laundering, bribery;

  11. meeting any legal or regulatory requirements relating to our provision of Services and to make disclosure under the requirements of any applicable law, regulation, direction, court order, by-law, guideline, circular, code applicable to us or any of our member companies;

  12. conducting marketing and promotional purposes in connection with the Services and related products;

  13. for research, benchmarking, statistical analysis purposes to develop and evaluate education policies and strategies;

  14. feedback and enquiry purposes in relation to the Services offered by us; 

  15. for our other legitimate business activities; and

  16. for such other purposes in relation to your contract with us.  

(hereinafter collectively, referred to as the “Purposes”).

 

  1. TUJUAN PENGUMPULAN DATA PERIBADI

Kami memproses Data Peribadi untuk, antara lain, tujuan -tujuan berikut:

  1. penyampaian servis atau hasil kerja yang perlu diserah kepada anda; 

  2. supaua anda boleh mendaftarkan diri sendiri atau anak anda dan/atau kanak – kanak di bawah penjagaan di sekolah -sekolah kami;

  3. untuk memberi dan mentadbir sokongan kepada pelajar – pelajar, untuk menilai, mengawas dan melaporkan kemajuan dan kesejahteraan mereka;

  4. untuk keselamatan sekolah dan pelajar termasuk rakaman CCTV;

  5. untuk memaklumkan anda mengenai perubahan di dalam Servis kami dan tawaran kami, jika ada, dan apa -apa maklumat terkini dan/atau yang mungkin relevan untuk  mengekalkan atau menguruskan hubungan kami dengan anda dan anak atau kanak -kanak di bawah jagaan anda;

  6. untuk memberi maklumat dan tawaran promosi tentang produk dan perkhidmatan baru, acara, aktiviti, program dan ceramah yang ditawarkan di sekolah kami;

  7. tinjauan dan penilaian;

  8. penyimpanan rekod dalaman kami;

  9. untuk memudahkan pembayaran perkhidmatan kami dan kutipan bayaran tertunggak dan/atau yuran daripada ibu bapa atau penjaga mereka;

  10. pencegahan jenayah termasuk tetapi tidak terhad kepada penipuan, pengubahan wang haram, rasuah;

  11. memenuhi sebarang keperluan undang-undang atau kawal selia yang berkaitan dengan penyediaan Perkhidmatan kami dan untuk membuat pendedahan di bawah keperluan mana-mana undang-undang, peraturan, arahan, perintah mahkamah, undang-undang kecil, garis panduan, pekeliling, kod yang terpakai kepada kami atau mana-mana daripada kami. syarikat ahli;

  12. menjalankan tujuan pemasaran dan promosi berkaitan dengan Perkhidmatan dan produk berkaitan;

  13. untuk tujuan penyelidikan, penanda aras, analisis statistik untuk membangunkan dan menilai dasar dan strategi pendidikan;

  14. maklum balas dan tujuan pertanyaan berhubung dengan Perkhidmatan yang ditawarkan oleh kami;

  15. untuk aktiviti perniagaan kami yang lain yang sah; dan

  16. untuk tujuan lain yang berkaitan dengan kontrak anda dengan kami.

 

(selepas ini secara kolektif, dirujuk sebagai “Tujuan”)



4. WHAT ARE THE EFFECTS ARISING FROM FAILURE TO PROVIDE PERSONAL DATA?

 

The failure to supply such Personal Data will / may result in us being unable to provide you with the Services and/or deliverables requested and to update you on our services. 

 

4. APAKAH KESAN YANG TIMBUL DARI KEGAGALAN MENYEDIAKAN DATA PERIBADI?

 

Kegagalan anda untuk membekalkan Data Peribadi tersebut akan / mungkin menyebabkan kami tidak dapat memberikan anda Perkhidmatan dan/atau hasil kerja yang perlu diserah yang diminta dan untuk mengemaskinikan anda tentang perkhidmatan kami.

 

5. DISCLOSURE OF PERSONAL DATA

Personal Data provided to us will, generally, be kept confidential but you hereby consent and authorise us to provide and/or disclose your Personal Data to the following categories of parties:

  1. any person to whom we are compelled or required to do so under law or in response to a legitimate instruction from a competent or government agency;

  2. pursuant to an order of a court of competent jurisdiction;

  3. any of our related entities including those established in the future;

  4. where applicable, third parties who provide related services or products in connection with our business such as insurance agencies/insurers, Ministry of Education, Social Security (SOCSO), Employees Provident Fund, co-curricular programme providers, travel agencies/operators, external school contracted operators;

  5. government agencies, statutory authorities and industry regulators; 

  6. our external auditors, consultants, accountants, lawyers or other financial or professional advisers; and

  7. Authorised Third Parties.

 

We will only disclose the minimum amount of information which we deem necessary for the purpose and that we will take all appropriate safeguards to ensure the integrity and security of the Personal Data.

  1. 5. PENDEDAHAN DATA PERIBADI

 

Data Peribadi yang diberikan kepada kami akan, secara amnya, dirahsiakan tetapi anda dengan ini bersetuju dan memberi kuasa kepada kami untuk memberikan dan/atau mendedahkan Data Peribadi anda kepada kategori pihak berikut:

 

  1. mana-mana orang yang kami terpaksa atau dikehendaki berbuat demikian di bawah undang-undang atau sebagai respons kepada arahan yang sah daripada agensi yang berkuasa atau kerajaan;

  2. menurut perintah mahkamah yang mempunyai bidang kuasa yang kompeten;

  3. mana-mana entiti berkaitan kami termasuk yang ditubuhkan pada masa hadapan;

  4. jika berkenaan, pihak ketiga yang menyediakan perkhidmatan atau produk berkaitan yang berkaitan dengan perniagaan kami seperti agensi insurans/penanggung insurans, Kementerian Pendidikan, Keselamatan Sosial (PERKESO), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja, penyedia program kokurikulum, agensi/pengendali pelancongan , pengendali kontrak sekolah luar;

  5. agensi kerajaan, pihak berkuasa berkanun dan pengawal selia industri;

  6. juruaudit luar, perunding, akauntan, peguam atau penasihat kewangan atau profesional kami yang lain; dan

  7. Pihak Ketiga yang Dibenarkan.

Kami hanya akan mendedahkan jumlah minima maklumat yang kami anggap perlu untuk tujuan tersebut dan kami akan mengambil semua perlindungan yang sesuai untuk memastikan integriti dan keselamatan Data Peribadi



6.    SAFEGUARDS

 

We shall keep and process Personal Data in a secure manner. We endeavour, where practicable, to implement the appropriate administrative and security safeguards and procedures in accordance with the applicable laws and regulations to prevent the unauthorized or unlawful processing of Personal Data and the accidental loss or destruction of, or damage to, such Personal Data.

 

  1. LANGKAH – LANGKAH PENJAGAAN

 

Kami akan menyimpan dan memproses Data Peribadi dengan cara yang selamat. Kami akan berusaha, di mana boleh, untuk melaksanakan perlindungan dan prosedur pentadbiran dan keselamatan yang sesuai mengikut undang-undang dan peraturan yang terpakai untuk menghalang pemprosesan Data Peribadi yang tidak dibenarkan atau menyalahi undang-undang dan kehilangan atau kemusnahan secara tidak sengaja, atau kerosakan, Data Peribadi tersebut.



7. SENSITIVE PERSONAL DATA

Where required under Malaysian law, we will obtain consent from you before we process your Sensitive Personal Data. We will process Personal Data or Sensitive Personal Data without your consent only in those limited circumstances as permitted by Malaysian law.

 

  1. DATA PERIBADI SENSITIF

 

Di mana diperlukan di bawah undang-undang Malaysia, kami akan mendapatkan kebenaran anda sebelum kami memproses Data Peribadi Sensitif anda. Kami akan memproses Data Peribadi atau Data Peribadi Sensitif tanpa kebenaran anda hanya di dalam keadaan yang terhad yang dibenarkan oleh undang-undang Malaysia.



8. BABY ATELIER’S SCHOOL APP

As mandatory in the usage of our School App, we may require standard information such as a Login ID, password, Personal Data for verification purposes, contact details and identification numbers. This information is necessary for us to provide the services an individual applied for. You are required to maintain the secrecy of his/her Login ID and Password enabling him/her to access our website. It is strongly stressed that we will not be able to secure the Personal Data if you reveal your Login ID and Password to anyone.

 

  1.   APLIKASI SEKOLAH BABY ATELIER

 

Sebagai keperluan mandatori dalam penggunaan Aplikasi Sekolah kami, kami mungkin memerlukan maklumat standard seperti ID Log Masuk, kata laluan, Data Peribadi untuk tujuan pengesahan, butiran hubungan dan nombor pengenalan. Maklumat ini diperlukan untuk kami menyediakan perkhidmatan yang dipohon oleh individu. Anda dikehendaki mengekalkan kerahsiaan ID Log Masuk dan Kata Laluan beliau yang membolehkan beliau mengakses laman web kami. Sangat ditegaskan bahawa kami tidak akan dapat melindungi Data Peribadi jika anda mendedahkan ID Log Masuk dan Kata Laluan anda kepada sesiapa sahaja.



9.  ACCESS, RECTIFICATION REQUESTS AND INQUIRIES

 

Subject to any exceptions under applicable laws, you have the right to request access to and correction of Personal Data held by us and in this respect, you may:

 

  1. check whether we hold or use such Personal Data and request access to such data;

  2. request that we correct any Personal Data that is inaccurate, incomplete or out-of-date; and

  3. request that we specify or explain our policies and procedures in relation to data and types of Personal Data handled by us.

 

Written requests for access to Personal Data or correction of Personal Data or for information regarding policies and procedures and types of Personal Data handled by us can be made to:

Data Protection Officer

Level LG, Wisma Miramas, 

Taman Desa Business Park

No. 1, Jalan 2/109E, Taman Desa

58100 Kuala Lumpur

Email Add: babyateliermgmt@gmail.com

 

CCTV cameras are installed on the premises of our school for security and prevention of crime purposes only. Subject to the PDPA and relevant laws, our procedures and requirements, the provision of sufficient specific details by you, any request by you for access to our CCTV recordings will be restricted to your child/ward’s images only, the availability and retention of the images and subject to charges fixed by Baby Atelier for checking the recorded images and removing other persons’ images.

 

  1. AKSES, PERMINTAAN PEMBETULAN DAN PERTANYAAN

 

Tertakluk kepada sebarang pengecualian di bawah undang-undang yang terpakai, anda mempunyai hak untuk meminta akses kepada dan untuk membetulkan Data Peribadi yang dipegang oleh kami dan di dalam hal ini, anda boleh:

 

  1. menyemak sama ada kami memegang atau menggunakan Data Peribadi tersebut dan meminta akses kepada data tersebut;

  2. meminta kami membetulkan mana-mana Data Peribadi yang tidak tepat, tidak lengkap atau lapuk; dan

  3. meminta kami menyatakan atau menerangkan dasar dan prosedur kami berhubung dengan data dan jenis Data Peribadi yang dikendalikan oleh kami.

 

Permintaan bertulis untuk akses kepada Data Peribadi atau pembetulan Data Peribadi atau untuk maklumat mengenai dasar dan prosedur dan jenis Data Peribadi yang dikendalikan oleh kami boleh dibuat kepada:

 

Pegawai Keselamatan Data 

Level LG, Wisma Miramas, 

Taman Desa Business Park

No. 1, Jalan 2/109E, Taman Desa

58100 Kuala Lumpur

Alamat emel: babyateliermgmt@gmail.com

 

Kamera CCTV dipasang di premis sekolah kami untuk tujuan keselamatan dan pencegahan jenayah sahaja. Tertakluk kepada PDPA dan undang-undang yang berkaitan, prosedur dan keperluan kami, penyediaan butiran khusus yang mencukupi oleh anda, sebarang permintaan oleh anda untuk akses kepada rakaman CCTV kami akan dihadkan kepada imej anak/anak jagaan anda sahaja, ketersediaan dan pengekalan imej dan tertakluk kepada caj yang ditetapkan oleh Baby Atelier untuk menyemak imej yang dirakam dan mengalih keluar imej orang lain.

 

 

10. UPDATES ON DATA PROTECTION POLICY AND CONFLICT IN VERSIONS

As part of Baby Atelier’s efforts to ensure that Baby Atelier properly manages, protects and processes the your personal data, Baby Atelier will review the policies, procedures and processes from time to time.

Baby Atelier reserves the right to modify, update or amend the terms set forth under this Data Protection Policy at Baby Atelier’s absolute discretion by placing the updated Data Protection Policy on Baby Atelier’s website.

You are encouraged to visit Baby Atelier’s website from time to time to ensure that you are well informed of Baby Atelier’s latest policies in relation to personal data protection. 

By continuing to communicate with Baby Atelier or by continuing to use Baby Atelier’s Services following the modifications, updates or amendments to this Notice shall signify your acceptance of such modifications, updates or amendments.

In the event of any conflict between the English and other language versions, the English version shall prevail. 



10. PENGEMASKINIAN KESELAMATAN DATA DAN VERSI YANG BERKONFLIK

 

Sebagai sebahagian daripada usaha Baby Atelier untuk memastikan Baby Atelier mengurus, melindungi dan memproses data peribadi anda dengan betul, Baby Atelier akan menyemak dasar, prosedur dan proses dari semasa ke semasa.

 

Baby Atelier berhak untuk mengubahsuai, mengemaskini atau meminda syarat-syarat yang ditetapkan di bawah Dasar Perlindungan Data ini mengikut budi bicara mutlak Baby Atelier dengan meletakkan Dasar Perlindungan Data yang dikemaskini di laman web Baby Atelier.

Anda digalakkan untuk melayari laman web Baby Atelier dari semasa ke semasa untuk memastikan anda dimaklumkan dengan baik tentang dasar terkini Baby Atelier berhubung dengan perlindungan data peribadi.

Dengan terus berkomunikasi dengan Baby Atelier atau dengan terus menggunakan Perkhidmatan Baby Atelier berikutan pengubahsuaian, pengemaskinian atau pindaan pada Notis ini akan menandakan penerimaan anda terhadap pengubahsuaian, kemaskini atau pindaan tersebut.

Sekiranya berlaku sebarang konflik antara versi bahasa Inggeris dan versi bahasa lain, versi bahasa Inggeris akan diutamakan